Obiective generaIe:
- înțelegerea și însușirea cunoștințelor necesare utilizării și programării calculatoarelor;
- orientarea școlara și profesională;
- colaborarea cu alte cercuri în care implementarea informaticii este o necesitate;
- organizarea unor acțiuni în vederea popularizării acestei activități în rândul elevilor și părinților.
Obiective specifice:
La sfârșitul anului elevii vor trebui să:
- cunoască componentele și modul de utilizare a unui calculator;
- să cunoască un sistem de operare;
- să știe să utilizeze un program utilitar;
- să știe elementele interfeței Windows;
- să cunoască modul de utilizare a unui editor de texte;
- să știe să utilizeze un editor grafic;
- să cunoască algoritmi și scheme logice;
- să analizeze și să rezolve probleme prin aplicarea algoritmilor specifici;
- să elaboreze algoritmi și să îi reprezinte cu ajutorul schemelor logice;
- să cunoască elementele de bază ale unui limbaj de programare;
- să utilizeze corect simbolurile și terminologia specifică domeniului informatic;
- să recunoască semnificația și sfera de utilizare a unor termeni informatici;
- crearea unui vocabular de termeni de specialitate;
- realizarea unor clase de noțiuni asociate;
- să participe la munca în echipă și să-și asume diverse sarcini în cadrul grupului.
Obiective educativ-formative:
- stimularea interesului elevilor pentru informatică ;
- înțelegerea de către elevi a importanței cunoașterii și utilizării acestei tehnici de vârf precum și a problemelor psiho-sociale legate de evoluția acestui domeniu;
- formarea și dezvoltarea unor priceperi și deprinderi în utilizarea calculatoarelor;
- realizarea unei preorientări și orientări școlare.